Skip to main content

Hallo? Hallooo? Ik hoor je niet... Gaat bellen, sms’en of internetten moeilijk doordat je slecht bereik hebt? Stap over naar Youfone of volg onderstaande stappen en we komen er samen uit!

 

De oorzaak vinden

Allereerst is het goed om te weten waarom je minder bereik hebt. Er kunnen verschillende oorzaken zijn:

 

  • Is er wel dekking in het gebied waar je je bevindt? In sommige gebieden is er standaard slecht bereik. Het kan ook zijn dat er een storing is.
  • Zijn er belemmerende factoren in de omgeving? Dat je slecht bereik kan hebben in een garage, tunnel of kelder, vinden we heel normaal, maar binnenshuis mag dat toch geen probleem zijn? Let op: In nieuwbouwwijken worden veel nieuwe materialen gebruikt tijdens de bouw. Die nieuwe materialen kunnen het mobiele signaal verstoren.
  • Het kan ook aan de simkaart zelf liggen, maar hier gaan we dieper op in als we andere zaken hebben uitgesloten.

 

Stap 1:

Kleine dingen zoals je telefoon heropstarten, bij het raam gaan staan en je WiFi en Bluetooth uitschakelen kunnen helpen

 

Stap 2: je gsm

Probeer eens een andere gsm. Haal de simkaart uit jouw eigen toestel en stop deze in een andere gsm, bijvoorbeeld in die van een vriend of vriendin.

 

Gebruik de gsm minimaal een dag. Probeer het niet alleen op een smartphone, maar ook op een ouder type gsm. Blijven de problemen nog steeds aanhouden, dan is jouw gsm dus niet het probleem.

 

Stap 3:

Soms komt het door het 4G-netwerk. Als je gebeld wordt, schakelt de provider jou terug naar het oudere 3G-netwerk. Alle verbindingen worden eerste uitgezet en vervolgens weer één voor één aan. Hierdoor duurt het langer en kan het signaal verstoord zijn. Een tip van ons is om je VoLTE en VoWiFi in te schakelen. Hierdoor bel je altijd via WiFi als je met de WiFi verbonden bent of via jouw mobiele databundel.

 

Stap 4:

Nog steeds geen succes? Neem eens een kijkje op onze dekkingskaart en als er staat dat je goed bereik zou moeten hebben kan het probleem bij je simkaart liggen. We kunnen op afstand de simkaart resetten. Je moet de telefoon hierna een kwartier uitzetten en weer inschakelen.

 

Last resort:  je simkaart wisselen

Nog steeds problemen? Bekijk dan de dekkingskaart van Youfone. Als je volgens de dekkingskaart een goede bereik zou moeten hebben, en de stappen hiervoor niet hebben geholpen is de kans groot dat er iets mis is met de simkaart.

 

We kunnen op afstand de simkaart resetten. Je moet de telefoon hierna een kwartier uitzetten en weer inschakelen. Het bereik zou dan een stuk beter kunnen zijn. Als dat ook niet werkt moet de simkaart misschien omgewisseld worden. Youfone neemt dan jouw oude simkaart in en geeft daar een nieuwe voor terug.