Skip to main content

Wat gebeurt er als ik te laat ben met betalen?

Bij Youfone betaal je maandelijks je factuur via een automatische domiciliëring. Tijdens je bestelling heb je een doorlopende machtiging afgegeven voor deze incasso door middel van het betalen van de verificatiekosten per Bancontact. 


Domiciliëring
De domiciliëring vindt elke maand plaats rond de 20ste van de maand. Youfone doet één poging om je factuur af te schrijven. Kunnen we je factuur niet automatisch afschrijven? Dan sturen we je een bericht per e-mail en sms om je factuur alsnog via Bancontact te betalen. Ook kun je in MyYoufone zien of je nog openstaande facturen hebt. 


Betalingsherinnering
Het kan zijn dat de betaling om verschillende redenen is mislukt. Dan sturen we je een herinnering per e-mail en per sms om je factuur via Bancontact te voldoen. Betaal je factuur zo snel mogelijk om te voorkomen dat er administratiekosten in rekening worden gebracht en je aansluiting wordt geblokkeerd.


Geblokkeerd
Als wij de betaling niet op tijd binnen hebben wordt je simkaart geblokkeerd. Blokkades voor betaalachterstanden zullen nooit in het weekend plaats vinden. Als je binnen 24 uur betaald, zullen eventuele deblokkeer kosten komen te vervallen. Je kan veilig en eenvoudig betalen via Bancontact in MyYoufone of via de betalingsherinnering. 


Incassobureau
Als de factuur ook na onze herinneringen onbetaald blijft, dan wordt je aansluiting opgeheven en je factuur doorgestuurd naar het incassobureau.