Skip to main content

Mobiel gebruik buitenland

Abonnement ook geldig in EU
Overal binnen de EU is je abonnement geldig. Binnen je abonnement kun je zorgeloos internetten en bellen of sms'en. Maak je op reis binnen de EU toch kosten buiten je abonnement? Dan rekent Youfone de Belgische tarieven voor bellen en internetten. Buiten de EU zijn verbruikskosten altijd buiten je abonnement.

Wat gebeurt er als mijn abonnement opraakt in een EU-land?
Stel je hebt 20 belminuten over in je abonnement en je belt vanuit Duitsland 25 minuten naar een Belgisch telefoonnummer. De 5 minuten buiten je abonnement verrekent Youfone op basis van het buitenbundeltarief. Net als in België. De datalimiet is van toepassing in de EU.

Tarief
Bellen (per seconde)
Uit je belbundel
Gebeld worden (per seconde)
Dit is altijd gratis
Sms versturen (per bericht)
Uit je belbundel
Internetten (per MB)
Uit je databundel
Gebruik binnen de EU

In welk EU-land je ook bent: bel of sms je naar Belgische telefoonnummers (geen servicenummers) dan gaat dat vanuit je abonnement. Het werkt anders als je vanuit België naar een nummer in het buitenland belt of sms't. Want dat zijn altijd aparte kosten.

Twijfel je of een land bij de EU hoort? Bekijk dan de zoneverdeling voor een overzicht van alle EU-landen.

Gebruik buiten de EU

Zoneverdeling
Buiten de EU valt bellen, sms'en en internetten altijd buiten het abonnement. Wil je weten in welke zone een land valt? Bekijk dan hier de zoneverdeling.

Stel een limiet in
Check vervolgens de pagina met actuele tarieven om te zien wat je betaalt voor bellen, gebeld worden, sms'en en dataverbruik. Vermijd onverwachte hoge kosten en stel in MyYoufone een limiet in voor internetten buiten de EU. Je kunt datagebruik ook helemaal uitschakelen.

Bellen in het buitenland

Tips om onverwachte kosten in het buitenland te vermijden
Wil je extra kosten buiten je abonnement in het buitenland voorkomen? Stel in MyYoufone een limiet in voor internetten buiten de EU of schakel deze optie volledig uit. Voor alle Youfone klanten staat deze optie standaard al uit. Een volledige blokkade voor verkeer buiten België is ook mogelijk.

Lees hier nog meer tips voor mobiel gebruik op vakantie.

Sms-melding bij oplopende kosten in de EU
Zodra binnen de EU de datakosten buiten jouw abonnement oplopen tot €60,50, ontvang je automatisch een melding per sms. Ook wordt de verbinding geblokkeerd. Om weer te kunnen internetten volg je de instructies in het bericht. Bedenk wel dat de kosten buiten je abonnement dan natuurlijk nog verder oplopen. In MyYoufone of met de MyYoufone-app houd je grip op jouw daadwerkelijke verbruik. Zo voorkom je onaangename verrassingen.

Veelgestelde vragen

Wij helpen je graag
  • Wat zijn de kosten voor internet in de EU?

    De regels zijn hetzelfde als in België, de min/sms/MB's gaan van je abonnement af. Kosten buiten het abonnement in EU zijn gelijk aan de kosten buiten het abonnement in België.

    Klik hier voor meer informatie.

     

  • Welke GSM-abonnementen heeft Youfone?
    Wij hebben verschillende abonnementen, zowel bel/sms en internet. Bekijk onze GSM-abonnement promo's.

     

  • Van welk netwerk maakt Youfone gebruik?

    Wij maken gebruik van het premium Proximus-netwerk. Het Proximus-netwerk is uitgeroepen tot het beste en snelste mobiele netwerk van België. Dus reken maar op goed bereik. Met 4G is de maximale downloadsnelheid 900 Mbit/s en de uploadsnelheid 900 Mbit/s, dat is veel sneller dan bij de meeste andere providers. Gemiddeld kan je echter rekenen op een downloadsnelheid van 75 Mbit/s en een uploadsnelheid van 26,3 Mbit/s.

    Landelijke dekking
    Proximus heeft in België 99% 4G-dekking. Met Proximus ben je overal en altijd verbonden. Zelfs waar je het niet verwacht! Vul je postcode in op de dekkingskaart om het bereik in jouw regio te checken.

  • Hoe werkt het aanvragen van nummerbehoud?

    Overstappen van je huidige provider naar Youfone gaat heel eenvoudig via de bestelpagina op onze website. Ook het behouden van je huidige mobiele nummer is gratis mogelijk. Geef tijdens het bestelproces aan dat je jouw huidige telefoonnummer wilt behouden. Dan zorgen wij ervoor dat de huidige aansluiting kosteloos wordt opgezegd en wordt overgezet naar Youfone.

    ZO WERKT HET

    Stap 1: Check je opzegtermijn: Ben je buiten je initiële contractperiode, dan is overstappen gratis. Binnen de initiële contractperiode kan je huidige provider je de resterende contracttermijnen aanrekenen.

    Stap 2: Kies een van de GSM-abonnementen of stel zelf een abonnement samen. Plaats je bestelling en geef aan of je ook jouw huidige telefoonnummer gratis wil meenemen. In dat geval regelt Youfone de overstap voor jou.

    Stap 3: Gratis nummerbehoud, je krijgt van ons een bevestigingsmail van je bestelling. De simkaart sturen we binnen 5 werkdagen naar je thuisadres.